maandag 19 april 2010

alweer zo'n vaag beestje.

ken je dat gevoel als het even allemaal weer tegen blijft zitten. dat je geen zin meer hebt om vrolijk te doen en op alles en iedereen chagrijnig wordt. en eigenlijk ook geen zin hebt in wat dan ook. dit had ik afgelopen 2 weken. er zit alweer 1 of andere bacterie in mijn bloed waar ik weer ontzettend hoge koorts door kreeg. een gewone dag gehad en dan ineens 's avonds 38 graden koorts. ik dacht nou kijk het nog heel even aan misschien valt het allemaal mee. na een paar uurtjes weer gemeten en toen was hij ineens 39.5. dus toch maar even het ziekenhuis gebeld en ja hoor "kom maar even naar de eerste hulp toe". daar zag ik al weer lekker tegen op de hele avond op zo'n hard bed liggen en wachten tot ze eindelijk is de uitslagen hebben. daar gaat meestal zo'n 4 uur overheen. tenminste dat was de laatste 2 keer zo en dit keer dus ook. om 12 uur snachts kwam ik aan op de afdeling. antibiotica gestart natuurlijk via een infuus in je arm ( heb toch niet voor niks zo'n lange lijn denk ik dan). dat infuus was na 2 dagen al gesneuveld ( jaja een record). daarna mocht het toch via de lange lijn gelukkig. de koorts bleef nog 2 dagen aanhouden. daarna zwakte hij af. op de 3e dag had ik nog een koorts piek. dit was wel vervelend want het zat net op de grens. je mag na de eerste antibiotica gift schijnbaar 48 uur daarna geen koorts meer hebben. gelukkig kreeg ik daarna geen koorts meer. inmiddels lig ik al weer anderhalve week in het ziekenhuis en heb ik al weer 3 boeken verslonden haha. ik had nu pas zin om even een berichtje achter te laten op mijn blog. ik hoop dat ik weer snel naar huis toe mag want voel me eigenlijk gewoon goed nu. en die antibiotica moet met de thuiszorg ook wel thuis lukken. dus even duimen dat er niks meer uit de kweek komt morgen. en dan op naar huis om van het zonnetje te genieten.

2 opmerkingen:

  1. Pff jeetje, hoop dat je snel weer lekker nbaar huis kan en dat die bacterien ff uit je bloed blijven!!

    xxx Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He meisie, hoop dat je snel opknapt!
    Denk niet dat je me kent,
    ik ben Saskia Fransen, ben 17 jaar en heb ook CF!
    Aan joun verhalen te lezen, heb ik ook bijna het zelfde meegemaakt! ook een schimmel in het bloed en daardoor ook heel erg ziek geweest! Ik heb toen 4 a 5 weken in het Ziekemhis gelegen! Ook is mijn PAC eruit gehaald i.v.m. de infectie!
    Ik wil je heel veel sterkte wensen en hoop dat de bacterie er uit gaat!
    Heel erg veel liefs Saskia!

    BeantwoordenVerwijderen