donderdag 29 juli 2010

zit er doorheen

net terug van vakantie. de vakantie liep niet helemaal zo als geplant. een stap vakantie zit er voor mij dus echt niet meer in. ben nu helemaal brak en morgen maar even naar het ziekenhuis omdat ik bloed bij mijn sputum had zitten en hele vakantie niet zo lekker ben geweest. dat wordt weer een kuurtje waarschijnlijk :( . we zullen zien morgen.
verder gaat het voor de rest ook niet echt lekker met me. veel nadenken over van allerlei dingen misschien wel iets te veel. dit put me ook uit ( geestelijk dan).
er is zo ontzettend veel gebeurd de laatste tijd. ik heb daardoor weinig vertrouwen gekregen in mijn lichaam. en dan denk ik bij mezelf ik moet me niet zo aanstellen want het gaat toch nog redelijk goed met me. ik kan nog een heleboel dingen wel. er zijn alleen de laatste tijd zoveel dingen die niet meer kunnen. of wel kunnen maar waar ik dan de dagen er op de gevolgen van moet inzien. terwijl ik een paar jaar geleden nog gewoon alles kon.
leren aangeven wat je wel en niet kan blijft lastig. je wil zoveel en soms veel meer dan dat je lichaam aan kan. wanneer trek je de grens.

1 opmerking:

  1. Hallo Muis,
    Jouw verhaal zal voor veel CF-ers herkenbaar zijn hoor. Hoe kan je het beste een balans vinden in het verdelen van je energie en hoe ga je om met het feit dat je gezondheid op een gegeven moment niet meer stabiel is. Je wordt angstig, onzeker, met de neus op de feiten gedrukt en ff minder positief. Dat is iets waar je zelf iets aan moet doen (en evt met hulp van een maatschappelijk werkster als je dat fijn vind), en dat betekent ook dat je voor je zelf moet leren kiezen, hoe egoïstisch dat ook klinkt en een uitlaatklep vinden waar je je rust in kan vinden (hobby). De rest eromheen komt later wel (school, vrienden, werk, familie). Ook mijn man en ik hebben dit ervaren. Ik hoop dat het goed met je gaat. Groetjes Claudia uit Nijmegen(38-jarige CF-er)

    BeantwoordenVerwijderen