woensdag 13 oktober 2010

altijd fijn als de 1 wat anders zegt als de ander

Ik ben vandaag naar de oogarts geweest. 2 maanden geleden was ik hier ook. toen vroeg ik of er misschien iets was waardoor ik niet elke dag mijn lenzen in hoefde te doen ( een bril kan bij mij niet aangezien ik +15 en + 13.5 heb). De oogarts zei dat ze een lens in het oog konden plaatsen , zodat ik van mijn contactlenzen af zou zijn. Er zaten volgens hem niet veel nadelen aan. Ik moest dus over 2 maanden maar terug komen. hij zou het dan bespreken met de arts die de operatie dan zou doen.
Vandaag kreeg ik een andere oogarts. hij zei weer dat de nadelen van zo'n lens in het oog veel te groot waren. ze deden zo'n operatie dus liever niet. Dat was een behoorlijke tegenvaller.
Nu denken lens dragers vast: het is toch niet zo erg lenzen in doen. dat klopt, het is ook niet zo erg. maar de meeste lensdragers kunnen een dag hun bril op zetten als ze even geen zin hebben in die lenzen. als ik geen lenzen in heb dan zie ik misschien net 10 %.
ik moet gewoon blij zijn dat het bij mij nog gecorrigeerd kan worden , maar toch is het dan even balen.

verder heb ik wel een leuke dag gehad. Ik ben gezellig wezen shoppen met ons mam. ik ben goed geslaagd. een riem, blouse, schoenen, agenda en sokken. nu kruip ik lekker op de bank na deze drukke dag.

3 opmerkingen:

  1. Grappig dat je daar over begint. Ik heb juist een paar dagen geleden informatie daar over opgezocht, omdat ik ook genoeg krijg van mijn bril/lenzen. Helaas is het voor mij momenteel nog te duur (en ik weet niet of ik uberhaupt in aanmerking kom ivm mijn diabetes).

    Hopelijk wordt het voor jou duidelijk of dit een oplossing is, dat zou natuurlijk een super uitkomst voor je zijn!

    Groetjes,
    Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi,
    ieder is ander, dat weet ik, maar ik heb ook +12/+16. Ik heb altijd (ook) een bril gehad. waarom kan dat niet bij jou? Ik heb 30 jaar contactlenzen gedragen (en een bril) maar kan dat niet meer verdragen. Nu al;tijd een bril dus. erg dikke jampotbril, niet mooi dus, maar ja...
    Elly (CF en diabetes)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi elly

    de oogarts zegt dat als ik een bril er bij zou willen ik waarschijnlijk niet het zelfde zicht krijg als met contactlenzen.
    omdat ik een bril niet gewend ben zal ik er waarschijnlijk ontzettende hoofdpijn van krijgen. ik heb al vanaf mijn eerste jaar contactlenzen en ben niet anders gewend dan dat. dat is tenminste wat mijn oogarts me vertelde.

    liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen