zaterdag 2 oktober 2010

daar is die dan!!!

gisteren ben ik eerst naar stage geweest om afscheid te nemen. heb iets lekkers uit gedeeld aan de cliënten en de collega's die er op dat moment waren. het was eigenlijk geen echt afscheid want ik heb de mogelijkheid gekregen om vrijwilligerswerk te komen doen.
maar eerst even lekker van mijn vakantie genieten.

ook ben ik gisteren naar school geweest om mijn diploma te tekenen.
mijn mentor , stagecoordinator , mentor van het 2e jaar , mijn ouders en broertje waren aanwezig.
het is fijn om eindelijk dat papiertje in handen te hebben na er 5 jaar hard voor gevochten te hebben.

van mijn mentor kreeg ik nog een mooi gebaar. ik kreeg een armbandje met een schildpad er aan.

dit verhaaltje hoorde bij de armband:

kracht en bescherming

de schidpad als symbool; als er een vorm van leven is die haar eigenheid heeft weten te bewaren dan is het wel de schildpad. waar je ook ter wereld vraagt naarwat mensen te vertellen hebben over een schildpad.... je krijgt overal min of meer dezelfde verhalen te horen.

haar kracht is om te overleven in alle omstandigheden, zich mee te laten voeren op de stroom. 'het gaat niet om de snelheid waarmee je ergens kunt komen, maar om wat je onderweg hebt waargenomen en wat je er mee doet.

zonder schild is ze kwetsbaar en weerloos, het is haar ruggengraat. het is de kunst en kunde om kracht en kwetsbaarheid in balans te brengen. het is ook het proces waar we allemaal mee te maken hebben, ieder op onze eigen wijze. het letterlijk 'uit je schulp kruipen' is misschien wel het belangrijkste proces waar we voor staan als we ons verder willen ontwikkelen.





op naar curaçao. de vakantie is geboekt !!!!

3 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met je diploma!
    Groetjes Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefliciteerd met je diploma! Eindelijk! =D
    Erg mooi de ketting! Mooie betekenis!

    Liefs Denyce

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nogmaals proficiat, geniet er van en ik wens je heel veel geluk.Het ga je goed!!!
    Mari Wingens

    BeantwoordenVerwijderen