donderdag 10 maart 2011

berichtje vanuit australie

ik ben inmiddels aangekomen in australie
de reis er heen was helemaal goed gegaan. het was vooral saai en lang.
gelukkig heb je bij zo'n lange vlucht ieder een eigen schermpje. ik heb gelijk maar even 2 films gekeken die ik nog wou zien. black swan en the king speech. kon ik gelijk mijn engels een beetje oefenen. je kon ook spelletjes doen op dat schermpje. ideaal.
ik ben in singapore overgestapt. man wat is dat een groot vliegveld. ik kwam aan in turminal 2 en moest naar turminal 3 . om naar turminal 3 te komen kun je een trein pakken. toen ik de trein uit stapte kon ik nog 20 minuten lopen naar de juiste gate.
de 2e vlucht heb ik vooral veel geslapen.
je moest een imigratieformulier invullen. ik snapte er niet zo veel van maar gelukkig heb je daar stewardessen voor die je kunnen helpen.
in australie wouden ze alleen even in mijn handbagage kijken omdat ze dachten dat er chocolade in mijn tas zat ( je mag geen etenswaren mee australie in nemen).
volgens mij gewoon een smoesje om te kijken wat er nou allemaal in mijn tas zat ( spuiten, naalden , pillen , sprayapparaat etc. ). daarna mocht ik doorlopen.
m en q stonden me op te wachten. we zijn gelijk doorgereden naar de camping waar ze hun tentje al op hadden gezet. we zijn daarna eigenlijk meteen gaan slapen. ik was erg moe van de reis. de eerste nacht heb ik niet zo heel goed geslapen. ik denk dat het tijdsverschil even wennen is. de volgende dag hebben we veel in de auto gezeten. we hebben in een dag even 400km afgelegd. vandaag en morgen gaan we the great ocean road afrijden. daarover in het volgende verhaaltje meer.

@n. spookje heeft een fijne reis gehad. hij staat al een paar keer mooi op de foto.

9 opmerkingen:

  1. Geweldig Marion dat het zo goed is verlopen die reis, is niet niks. En meteen al zo fanatiek aan het reizen, mooi hoor. Flink jaloers want die ocean road moet echt geweldig zijn. Veel plezier.

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed te horen dat de reis goed is gegaan. Geniet en denk goed aan jezelf en aan spookje natuurlijk ;-)N.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om te lezen hoe het in Australie gaat, geniet ervan!!
    Liefs van Sandy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Marion,
    geniet ervan! Lijkt me een hele mooie ervaring.
    Liefs Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Marion
    Het grote vliegtuig zal wel vliegveld moeten zijn denk ik.
    En toen je me s'nachts om 3 uur belde dacht je dat je een stewardess aan de lijn had???(grapje).Veel plezier en geniet ervan samen met je broer en schoonzus.
    xxxLiefs mama

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hi Marion!!
    Heel veel plezier!! We zijn benieuwd om al je verhalen te horen! Doe Mark, Quirine en Spookje de groetjes! En geniet ervan!
    Liefs, Anita & Dionne
    (en natuurlijk ook van Nick en Dominicus, maar die staan nu niet bij de computer ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Marion,

    wat fijn dat de reis goed verlopen is. Nu maar lekker genieten met Mark en Quirine en Spookje.
    Have fun,
    Groetjes, Petra en familie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Marion,
    Fijn dat je goed bent aangekomen en nu maar veel genieten met je broer en schoonzus. Wij willen wel foto's zien van alle mooie momenten daar. Hoorde gisteren dat jullie in Tasmanië zijn aangekomen. Let goed op jezelf en héél véél plezier!!!
    Groetjes Peter, Nelly, Daan en Noortje.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. HA Marion,
    We horen alleen maar goede berichten over je. geweldige ervaringen die raak je nooit meer kwijt. Blijf lekker genieten, wij wachten hier op de verhalen...
    groeten uit de praktijk van Janneke, Marjan en Gonny

    BeantwoordenVerwijderen