donderdag 21 april 2011

een hele hoop km verder !!

na de bleu mountains zijn we door gereden naar sydney
de eerste dag in sydney heb ik mijn ticket verzet. ik kon hem tot een maand verlengen. ik wou nog zoveel zien van het land en het ging eigenlijk zo goed dat ik mijn ticket maar verzet heb. na dat geregeld te hebben zijn we een tent gaan kopen voor L. ( een vriendin van Q). dan hoefde ze de tent niet mee te nemen vanuit nederland. wij dachten we kopen een mooi 2 persoons tentje voor haar. daar past ze vast wel in. we hadden te tent opgezet en lachte ons kapot. linda is ongeveer 1.82m en dat ging van zijn lang zal ze leven niet passen in dat tentje. ik geloof dat ik er zelfs nog claustrofobies van zou worden.

de volgende dag hebben we de auto even langs de garage gebracht. hij deed een beetje moeilijk. ondertussen zijn we sydney gaan bekijken. we hebben wat door de stad gewandeld en zijn langs het oprahhouse gelopen en onder de harbourbridge door gewandeld. daar zijn we een dagje mee zoet geweest.
de dag er na hebben we nog een dagje sydney gedaan. er stond picknicken in de botanic gardens op het programma en richting oprahhouse wandelen. een erg mooi park. het heeft wel iets vind ik altijd. zo veel groen met op de achtergrond de skiline vn de stad. wat zitten daar ontzettend veel vleermuizen in dat park. ik dacht dat die overdag sliepen, maar ze maakte een herrie. niet normaal. rond half 3 moesten we weer terug naar de camping. we moesten linda op gaan halen op het vliegveld. dat ging best wel snel. daarna lekker naar de camping eten en volgende dag proberen wat km te maken



om linda een klein beetje van sydney te laten zien zijn we naar het uitkijkpunt gereden waar je de harbourbridge en het oprahhouse kan zien. daar wat foto's gemaakt en door gereden naar de blue mountians daar nog even vlug gekeken bij de drie gezusters.
daarna wouden we een hoop km maken. in 4 dagen tijd hebben we bij elkaar 2600 km gereden.
ondertussen zie je niet zo heel veel. een hoop dode kangaroes en een dode dingo. tja ik geloof dat ik jullie de foto maar ga besparen.


de 4e dag kwamen we in de buurt van cairns aan. er liep een watervalroute richting cairns. we hebben die dag 5 watervallen bezichtigd. allemaal erg mooie watervallen. als je 1 waterval hebt gezien heb je ze niet allemaal gezien. bij 1 van de watervallen heeft mark een duik genomen. ik wou eigenlijk ook wel, maar het water was zo ontzettend koud dat ik maar aan de kant ben blijven zitten. beetje pootje baden in het water. het was wel erg leuk bij die waterval zaten hele kleine schildpadjes. erg grappig om te zien.

de dag zijn we naar een kratermeer wezen kijken. het water was daar zo ontzettend helder. M. is in het water gesprongen. we zijn daar niet zo lang gebleven. het was nog een beetje vroeg om te zwemmen vonden Q, L en ik. we zijn daarna dus maar door gereden. met L. heeft M. een nieuw vismaatje gevonden. hij wou al erg lang vissen. in de winkels zat hij steeds te kijken naar een vishengel. uit eindelijk zijn ze samen maar een vishengel gaan kopen. die vishengel moest deze dag uitgeprobeerd worden. ze hebben niks gevangen deze dag. in ieder geval niet met de hengel. M. heeft een blinker uit de boom gevist en een visje met de hand gevangen. dat was de vangst voor die dag. Q, en ik hebben lekker toe zitten kijken en een boekje gelezen in het zonnetje.
na het vissen hebben we nog een regenwoud bezocht. in dat regenwoud stond echt een super vette boom.


curtain fig tree

daarna doorgereden naar de barronfalls. dit was echt een super mooie waterval. van alle kanten kwam er water. ik denk dat dit 1 van de vetste watervallen is die ik tot nu toe gezien heb hier.

inmiddels waren we aangekomen in cairns. de eerste dag in cairns hebben we een snorkeltour geregeld. die dag hebben we lekker rustig aan gedaan en zijn bij het zwembad gaan liggen. daar even rustig een boekje gelezen en wat afgekoeld in het water. M. kan niet zo goed stil blijven zitten dus zijn we na een tijdje weer door gereden. we hebben nog ergens een visplekje opgezocht. weer niks gevangen deze dag. na een lekkere rustige dag hebben we ons verwent met een barbecue en een lekker flesje corona. lekker een stukje kangaroe vlees. dat is nog best goed te eten trouwens.

de volgende dag stond het snorkelen op het programma. vroeg op . ze kwamen ons om 7 uur halen. we werden met een busje naar de haven gebracht. op de boot kregen we een lekker ontbijt. een lekker broodje ei met bacon. ondertussen vaarden we naar het great barrier reaf toe. wouw wat is het daar mooi zeg. ik geloof dat ik mijn bucketlist een klein beetje aan moet passen. er zat zoveel vis en zoveel mooi koraal. curacoa was mooi maar ik vind dit ook zeker wel erg mooi, misschien nog wel mooier. we zijn op 2 plekken geweest. de 2e plek was nog mooier als het eerste.
bij het eerste reaf hebben M. L. en Q. gedoken. ik wist van te voren dat ik niet mocht duiken maar echt wat had ik dat graag gewild.
Q wou eigenlijk eerst niet maar heeft het toch geprobeerd. ze zei eens maar nooit meer. een foto zegt meer dan duizend woorden zeggen ze wel is.



we hadden een digitale onderwatercamera gehuurt. hier hebben we erg veel mooie foto's mee kunnen maken.




het was echt een super dag. na het snorkelen zijn we naar de camping gegaan. daar wat gegeten, gedouched, opgetut en toen richting de stad. we gingen even een avondje stappen. het was wel een erg gezellige avond. het was een vermoeiende maar erg leuke dag.

de dag er op hebben we lekker aan mosmanriver gezeten. een riviertje waar je lekker kon zwemmen. nouja lekker. het water was erg koud. dat was geloof ik ook de reden dat je daar mocht zwemmen. overal waar jij in quensland het lekker zwemwater vind kun je beter niet gaan zwemmen. je hebt dan nogal is kans op krokodillen. na dat we even lekker bij dat riviertje hadden gezwommen zijn we door gereden naar cape tribulation. hier zouden we een krokodillentour gaan doen. dat was erg vet om te zien. wat een mooie beesten zijn dat zeg.



we stonden op een camping vlak aan het strand. ik had al zo vaak gezecht als ik nou voor het licht wakker ben ga ik naar de zonsopgang kijken aan het strand ( 1 van mijn punten op de bucketlist). het kwam er steeds niet van. ik heb ze vaak zat gezien deze maand. iets te vaak naar mijn zin geloof ik. was niet helemaal de bedoeling om elke keer wakker te zijn voor dat het al licht was. dit keer ben ik er alleen echt voor opgestaan. Q zei ik sta wel met je mee op. dan gaan we samen naar de zonsopgang kijken. het was een klein beetje bewolkt maar toch een mooi zonsopgang.



de dag er op zijn we naar het stand gegaan. cape turbulation heeft regenwoud wat gelijk aansluit op het strand. een erg mooi gezicht. daar hebbben we wat rondgehangen en wat leuke foto's gemaakt. je mocht aan dat strandje niet zwemmen. er was kans op krokodillen en op stingers ( dodelijke kwallen).

na cape tribulation stond the whitsundays op het programma. we hebben daarna dus weer erg veel in de auto gezeten. we zouden onderweg nog naar een waterval gaan en wat strandjes bekijken. helaas konden we niet naar de waterval toe. het had te veel geregend. bij de standjes kon je nog erg goed de schade van de overstromingen en de cycloon.

de dag er op nog lekker wat gerelaxt in de buurt van airliebeache. die dag gelijk een tour geboekt naar de whitsundays. de dag er op konden we al terecht voor de tour.

de whitsundays zijn erg mooi. helaas was het bij ons niet ep. we konden niet de mooie structuur van het witte zand in het water zien liggen. des al niet te min was het echt een super dag. wat een mooi wit strand echt geweldig. we hebben daar wat rond gehangen en wat mooie foto's gemaakt. een beetje gezond en genoten van het mooie witte strand en heldere water.


bij de tour zat ook nog een paar uur snorkelen. het snorkelen was wel een stuk minder als in het great barrier reaf. dat kwam misschien ook omdat het water erg troebel was en je kon zien dat het koraal daar al erg beschadigt was. toch wel jammer. er zat wel ontzettend veel vis.

's avonds zaten we aan tafel te eten en gezellig te kletsen. komt er een meisje aan gelopen en komt gezellig met ons praten. mijn sprayapparaat lag op tafel en ik kreeg de vraag. " heb jij cf, ik zag je sprayapparaat liggen?". erg grappig dat je helemaal aan de andere kant van de wereld ook een nederlands meisje met cf tegen komt. het was een erg gezellige avond.

5 opmerkingen:

  1. Hoi Marion
    Weer een erg leuk verhaal om te lezen. Fijn dat het zo goed gaat. Wij worden thuis wel een beetje jaloers van al die verhalen van Mark en van jou.Geniet er nog maar van het is zo 5 mei. Hier is het vandaag ook 26 graden, dus heerlijk weer.
    gr Papa en Mama

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey,

    Super leuk klinkt het allemaal! En wat ben je al lekker bruin :). Geniet maar flink van dat maandje extra!

    Xx, Judith (CF-Café)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Meiske,

    Wat een geweldig verhaal, het is leuk om te lezen en je ziet er geweldig uit op de foto's!!
    Bedankt voor je sms-je met mijn verjaardag!! Kom over een paar weken maar eens bijkletsen, dan hebben we heel wat de vertellen. Hier is het nog steeds lekker zonnig weer dus wij genieten hier ook, maar waarschijnlijk minder als jullie.
    Geniet er nog van en tot gauw!!!!
    Groetjes Peter,Nelly,Daan en Noortje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heey Marion,

    Heb net even vluchtig je blog gelezen.
    Jullie hebben ongeveer het zelfde gezien bij Cairns als wij. Wij hebben er iig erg van genoten.
    Ik vond het ook een erg gezellige avond en nog steeds te toevallig dat we elkaar daar tegen kwamen.
    Een hele goede reis nog verder. Wij zijn ondertussen weer bijna thuis.

    Groetjes, Karen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi,hoi,

    Nou is het einde van je mooie reis toch in zicht. Nog veel plezier de laatste dagen en ik wil je een hele goede reis terug naar huis wensen. Hoor dat je voor zaterdag al een feestje hebt staan dus hoop dat je niet al te vermoeid raakt van de reis. Doe je broer en schoonzus de groeten, en tot ziens

    Groetjes Peter,Nelly, Daan en Noortje

    BeantwoordenVerwijderen