zondag 15 mei 2011

no worries!!!

Iets wat ik onbewust wel geleerd heb daar in dat hele verre land. Ik had wel is van die momenten dat ik weken kon zitten met iets. Dan gingen mijn gedachten echt tollen in mijn hoofd. Dit is nu al verminderd naar een dag later. Dat ik nu veel sneller zo iets hebt van, oke zoek het ook maar uit. Je bent zelf vaak degene die zich het meest druk maakt om dat probleem wat je dwars zit. En wat schiet je er mee op. Eigenlijk nog geen zak.

Ooit zei iemand tegen mij:
De gene die het belangrijkste is in je leven, dat ben jezelf. Je moet kiezen voor je eigen geluk, een ander doet het niet voor je. En , Is er iets waar je niet tevreden over bent. Ben je zelf de enige die er wat aan kan doen.
2 dingen waar ik vaak aan terug denk als het even niet gaat zoals ik het het liefst zou willen.

Wat ik een hele tijd geleden geleerd heb is, dat het leven bestaat uit hobbels. tijdens het beklimmen van sommige hobbels heb ik veel geleerd. Ik ben sterker geworden. Ik ben wie ik ben. ben je het daar niet mee eens. tja, jammer dan.
Ik ben het vertrouwen in mijn lichaam een tijdje helemaal kwijt geweest. Bij alles wat ik deed werkte het niet mee. Ik weet nu gewoon dat ik dingen niet altijd meer kan. dat ergens de grens is. Ik weet dat ik dingen niet meer kan en accepteer het sneller. Ik geniet dan dubbel zo hard van de dingen die ik nog wel kan. Ook weet ik dat als ik goed voor dat lichaam zorg, hij er wat voor terug zal geven. ( tja, ik weet het. beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.)
Ik weet ook dat je altijd je hart moet volgen. Luisteren naar je gevoel. Zegt je gevoel dat iets goed zit. Ga er dan voor. Niet altijd heeft je gevoel gelijk. Soms ga je kei hard op je bek. Jammer dan, gewoon weer opkrabbelen en vrolijk verder gaan.

en wat die hobbels, soms hele bergen beklimmen betreft. ik blijf van het uitzicht genieten !!.

3 opmerkingen:

  1. Super mooi geschreven meis!

    xx Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zie je nou wel dat je ook goede, mooie blogs kan schrijven! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heej Muis:) Vriendinneke,

    Wat een geweldig blogg heb je geschreven en idd je kunt het! en je moet wel he:P jij weet waarom

    BeantwoordenVerwijderen