donderdag 16 juni 2011

weer infuusloos

Ik ben vanaf dinsdag al weer infuusloos.
Heerlijk weer zonder infuus rond kunnen lopen.
Tijdens de infuuskuur ben ik weer een paar keer op en neer gemoeten naar het ziekenhuis.
Tegenwoordig blijven ze als ik geluk heb 2 dagen zitten. Nu scheelt het wel of ik een rose venflon of een blauwe er in heb zitten. Dat geloven ze in ziekenhuis land alleen nog niet.
zuster: Ja mevrouw een blauwe is toch echt te klein voor antibiotica. het is beter om met antibiotica een roze te hebben.
ik : Ja maar die roze zijn te groot voor die kleine vaatjes van mij. als je ze al aan geprikt krijgt , wat al niet te doen is. krijg je hem niet opgevoerd.
de meeste proberen er dan toch een roze in te stoppen omdat er geen blauwe geregeld kunnen worden.
Nu zeg ik je : met een roze is de ader binnen 1 dag rood. met een blauwe heb ik na een week nog nergens last van.
daarom heb ik maar een doos blauwe venflons geregeld. dan neem ik ze zelf wel mee. hopelijk luisteren ze dan wel.

de laatste keer deze kuur nieuw infuus aan laten prikken had ik 2 vrienden mee op sleeptouw.
ik was bij hun logeren en als het infuus op een onhandige plek zat kon ik zelf niet meer naar huis rijden. Ze zijn een stuk wijzer geworden wat venflons, rollende aderen en antibotica's etc. betreft.
e. : moet ik je handje vast houden.
ik: nee hoor, pas na poging 4 ofzo.
zuste: zo jij legt de lat wel hoog he.
uhm jep , dat krijg je met zo'n mooi stel aders als die van mij haha.

Gelukkig zat hij in 1 keer en kon ik met een mooi nieuw infuusje weer genieten van de rest van de dag.

2 opmerkingen:

  1. Jaa, balen! Ik ken het. Ik vroeg ook altijd om een blauwe. Alhoewel hij er gisteren een roze inprikte (infuusje voor een paar uur: onderzoek) en die zat wel gewoon prima en in 1x. Maar het verschilt echt per persoon die prikt...

    Slim dat je zelf je venflons hebt geregeld ;). Dat heb ik ook een keer met mijn PAC-naalden gedaan :D. Ze hadden namelijk nooit de juiste... echt heel raar.

    Geniet van het infuusloze leven :).

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is ook overal hetzelfde verhaal en dan NOG wil men er in Ziekenhuisland niet aan: blauw zit écht langer en beter dan roze, maar idd, élke keer weer discussie. Je wordt gedwongen wat kribbig of kort te reageren om ellenlange discussies te vermijden, helaas. Maar echt, de laatste jaren gaat het heel goed met de infuzen (blauw dus) zowel in het zkh als thuis, 2 infuzen per kuur is toch super! En dan sneuvelt ie niet vanwege een ontstoken ader, maar omdat ie subcutaan gaat lopen. De venflon is dan dus gewoon kapot. Nou ja, na 2 wkn mag dat hè...
    Blijven knokken voor blauwe venflons iedereen hoor!!! Het kwartje moet een kéér gaan vallen in zkh land!!

    BeantwoordenVerwijderen