donderdag 9 augustus 2012

update

Dinsdag is er een picc-lijn geplaatst. Ik had er wel een beetje schrik voor.
De vorige keer was niet zo heel lekker gegaan. Toen hebben ze 3 pogingen moeten doen voor dat de lijn zat. Gelukkig ging het nu wel in 1 keer en viel het allemaal reuze mee.

Toch fijn zo'n lijn. Je weet in ieder geval dat hij blijft zitten. Dat is met een gewoon infuus toch wel anders. Dan is het gegarandeerd om de dag op en neer naar het ziekenhuis voor een nieuw infuus.

Nu willen ze die lijn alleen langer laten zitten dan alleen de 3 weken kuur. Daar zie ik dan wel weer tegen op.
Je mag die arm niet met volle kracht gebruiken en normaal douchen en zwemmen etc zit er niet echt in. Er is wel weer overleg over wel of niet weer een PAC Als de bacterioloog toestemming geeft gaat dit wel weer gebeuren. Toch een makkelijkere optie met zo veel kuren achter elkaar.

Eigenlijk hoop ik gewoon dat die longen van mij eens een keer gewoon normaal gaan doen. Of in ieder geval normaler. Dat ik eens een keer langer als een paar maanden uit het ziekenhuis kan blijven. Ik word er zo af en toe wel een beetje moedeloos van. Het zijn zo veel opnames achter elkaar.
Het zou wel lekker zijn als het even een tijdje stabiel bleef.

Nouja, gelukkig mag ik morgen in ieder geval naar huis met thuisinfuus.
Heb hier wel weer lang genoeg gelegen naar mijn zin.

Thnx voor de kaartjes trouwens ben er blij mee!!

5 opmerkingen:

  1. Succes meis.. Hopelijk knap je thuis verder op...

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hi, ik douche en gebruik normaal mijn arm met picc lijn , je kunt toch een plastic zakje nemen daar de onderkant uit knippen je arm erin steken en aan beide kanten met tape of plakband dicht tapen en douchen maar .
    zweet is ook water en dat mag ook gewoon bij je picc lijn komen dus dat gezeur van niet douchen slaat nergens op .
    sterkte en je picc lijn kan wel tegen een stootje
    groetjes manon

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja klopt. Is ook wel zo,maar vind gewoon niet zo'n prettig gevoel. Toch weer iets wat zou kunnen ontsteken enzo. Niet zo gek toch? ging trouwens ook meer over het zwemmen. En over normaal gebruiken hoor ik ook verschillende verhalen . In sommige ziekenhuizen mag je nog geen boodschappentas dragen. wil niet zeggen dat ik er niet blij mee ben. het is een stuk relaxter dan infuzen

      Verwijderen
    2. Ja klopt. Is ook wel zo,maar vind gewoon niet zo'n prettig gevoel. Toch weer iets wat zou kunnen ontsteken enzo. Niet zo gek toch? ging trouwens ook meer over het zwemmen. En over normaal gebruiken hoor ik ook verschillende verhalen . In sommige ziekenhuizen mag je nog geen boodschappentas dragen. wil niet zeggen dat ik er niet blij mee ben. het is een stuk relaxter dan infuzen

      Verwijderen
  3. Dag Muis,
    Ik wilde je vanavond op zoeken in het ziekenhuis, maar ik zie dat je al weer naar huis mag, gelukkig. Ik hoop voor je dat je een tijdje langer bespaart blijft van die ellende. Hopelijk knap je snel weer een beetje op. Het ga je goed.
    Mari Wingens

    BeantwoordenVerwijderen