maandag 9 juni 2014

10 dieet

Dieet, Eigenlijk is er geen echt dieet.Tenzij je heul veel eten een dieet vindt.
Ik heb al een hele tijd onder gewicht. Het is me nog nooit gelukt de 50 kilo aan te tikken. Dat is ongeveer de grens voor mijn lengte. Om toch op gewicht te kunnen blijven gebruik ik 3 flesjes drinkvoeding per dag.  Verder eet ik een hele hoop tussendoortjes en gewoon 3 keer per dag een gewone maaltijd.

Ik houdt wel een klein beetje rekening met de kolydraten, maar dat valt niet altijd mee als CFer. Je moet toch op gewicht blijven en goed eten. Je moet eigenlijk het spuiten van insuline aan passen op je eetpatroon. Bij diabetes patiënten word vaak het tegenover gestelde geadviseerd,  maar dat is voor een CFer niet te doen, maar ik heb er voor mij een goede ballans in kunnen vinden.

1 opmerking:

  1. Hee ik volg een aantal voedings blogs en wat ik daar vooral lees is dat er ook veel calorie├źn zitten in bepaalde gezonde voedingmiddelen zoals, avocado, sardientjes, olijfolie, kokosolie, noten en zaden, ei, banaan, etc. http://www.kiwienzo.nl/tips-om-meer-calorieen-binnen-te-krijgen/
    Ik volg meerdere blogs zoals voedzo.nl die hebben ook veel gezonde recepten.
    Groetjes roxanne

    BeantwoordenVerwijderen