maandag 16 juni 2014

17. littekens

Ik heb zat littekens. schrammetjes, infuusgaatjes, picclijngaatjes etc.
Maar vandaag ga ik het hebben over de wat grotere littekens.

Nou daar komen ze dan.....


1.Het streepje is een litteken van mijn port-a-cath (PAC) nu. Je ziet de PAC. goed zitten. Op dat bobbeltje zit nog een klein rond litteken. Dat is een litteken van een hickmann. Dit is een lijn die eigenlijk het zelfde doet als een pac. er hangt dan alleen een slangetje uit je lichaam. Een PAC is een kastje onder je huid waar je makkelijk infusen op aan kan aanprikken. In 1 van mijn vorige blogs staat een foto over hoe een PAC er uit ziet.

2. Dit is een litteken van mijn oude PAC. Deze moest er uit omdat er een schimmel op zat. de schimmel kwam daarna in het bloed terecht. Daar ben ik een half jaar goed ziek van geweest.


En dan komt mijn mooie buik ( kuch kuch)
wat er te zien is?

1. Het grote litteken is van de darmverstopping toen ik een week oud was. Na deze darmverstopping zijn ze verder gaan kijken wat de oorzaak was van de darmverstopping.
Bij het kleine litteken heeft toen een stoma gezeten, omdat er een stukje darm weg is gehaald toen en ik tijdelijk niet zelf kon poepen.


 2. Deze mooie ritssluiting is van 2007. Ook toen had ik een darmverstopping. Helaas waren alleen klisma's en K.leanprep niet genoeg.  Ik heb hier voor toen 6 weken in het ziekenhuis moeten liggen. 6 weken lang niet eten. Wat een hel was dat. Zelfs dan krijg je zin in spruitjes. Met mijn maag was namelijk niks mis. Alleen mijn darmen deden het niet. Dus ik had wel gewoon honger. Ik kreeg toen alleen 6 weken lang elke dag 2 liter K.leanprep (Een goedje wat de darmverstopping moest verhelpen)  en daar moest ik het mee doen. Ik kan je vertellen. van die zooi word je ook niet vrolijk.




En dan hebben we mijn voet nog. Een verrimpeld voetje.
Toen ik nog een babytje was hedden ze een infuus in mijn voet geplaatst. In het infuus zat glucose. Is onderhuids gaan lopen langs het vat. Dit heeft een necrose plek veroorzaakt zo groot als een 2euromunt. Ze hebben toen een heel dun velletje van mijn boven been op mijn voet geplakt. Daar is dit litteken van gekomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten