woensdag 18 juni 2014

19. ergste ziekenhuis ervaring

Ik denk dat er wel verschillende dingen zijn die niet leuk waren. Eigenlijk is in het ziekenhuis zijn al niet leuk, maar ik denk dat ik dan toch kies voor het plaatsen van mijn eerste PAC hier te vertellen.

Ik zou in eerste instantie een roesje krijgen. Dat ging al niet door. Toen ik de OK op gereden kwam kreeg ik al te horen, "We gaan het toch zonder roesje doen, want we hebben de apparaturen niet om alles in de gaten te houden". Fijn, wat een geruststelling dat jullie niks in de gaten kunnen houden of kunnen bijspringen mocht dat nodig zijn, dacht ik.
Nou ja, er vandoor gaan kon ook niet meer dus ik moest wel.
Zo begonnen ze toch met plaatsen. Ergens in het midden van de ingreep kreeg ik het ontzettend benauwd, mijn saturatie (het zuurstofgehalte in het bloed) daalde een heel eind, maar er was nergens zuurstof te bekennen om die saturatie weer op te krikken. Als je dan nog een tijdje moet is het niet echt fijn om daar stront benauwd te liggen en niemand naar je omkijkt of vraagt of het wel gaat. Zeker niet als je het al een spannende ingreep vind.
Dat was dus niet echt een leuke ervaring.


Zo zit een PAC geplaatst in je lichaam.

1 opmerking:

  1. WTF, huh, zonder roesje, ik had allang de benen genomen!
    Zijn ze nauw helemaal gek geworden, alsof wij CF'ers dit lekker moeten vinden?

    BeantwoordenVerwijderen