zondag 22 juni 2014

23. bewegen en oefeningen.

Aan oefeningen heb ik een grote hekel, maar ja soms helpt het echt als er veel slijm in de weg zit.
De oefening die ik krijg van de fysio daarvoor zijn als volgt:

3x diep inademen en adem vast houden
3x diep inademen en met getuite lippen uitblazen
3x huffen. De lucht met kracht uitblazen.
daarna hoesten

Verder ga ik voor de beweging 1 keer per week naar de fysio om te sporten.
Ik ga daarnaast of nog 2 keer naar de sportschool of ik wissel de sportschool af met hardlopen.


Zo als ik al eerder in blogs heb verteld , helpt het sporten ontzettend goed om mijn longen zo schoon mogelijk te houden. Doordat mijn conditie een stuk is verbeterd kan ik nu soms ook zelf over een verkoudheid of virus heen komen. Dat voelt best fijn kan ik je vertellen. Het gevoel dat je lichaam ook nog wat zelf op kan lossen en je daar niet elke keer antibiotica voor nodig hebt.

Dus voor mij geld. Ipod in en sporten maar....


even wat kilo's weg drukken met mijn benen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten