maandag 23 juni 2014

24. Infuus/ pac / picclijn

 

Op de foto: 
1. de verschillende maten infuusnaalden
2. een infuus in de hand
3. hoe de pac naald in de pac gaat. 
4. een picclijn
 
Ik heb het alle 3 wel een keer gehad. 
We begonnnen met een infuusnaald. Dit ging een paar jaar goed. Toen bleef zo'n naald bij mij nog wel eens 10 dagen zitten. Nu heb ik geluk als hij het een dag houdt. Daarom zijn we toen overgestapt op een PAC. 
Omdat die PAC toen is gaan ontsteken zijn we tijdelijk over gegaan op een picclijn.
Een picclijn wordt in de boven arm ingebracht en het slangetje gaat tot aan je hart. De lijn word aan geprikt in een dikker bloedvat in je arm. Deze is te vinden door een echoapparaat. Deze is met het blote oog vaak niet te zien omdat de ader wat dieper ligt. In de meeste gevallen laten ze zo'n ding 3 weken zitten. (de lengte van een antibiotica kuur. 
Omdat dat eigenlijk ook niet de oplossing was, hebben we toch weer gekozen voor een PAC. 
En ik moet zeggen dit is toch wel de beste oplossing. Hier heb je weinig last van buiten de kuren om. Je moet alleen elke 2 weken ( bij de meeste mensen om de 6 weken) De PAC door spuiten, zodat hij niet verstopt gaat zitten.

 Ik heb het alle 3 wel eens een keer gehad.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen