woensdag 25 juni 2014

26. Laatste longfunctie

Elke keer als ik een longfunctie moet blazen loop ik er met een gespannen gevoel heen.
Klopt mijn gevoel met de cijfertjes , of gaat het veel slechter.  Ik denk dat elke cfer dit wel heeft. Er zijn er maar weinig die er zonder enige spanning heen lopen.
Meestal klopt mijn gevoel wel met de cijfertjes. Soms valt het ook behoorlijk tegen, of juist super mee. Dan heb ik voor mezelf het gevoel dat het helemaal niet zo lekker gaat en is mijn longfunctie gewoon oké. Ik vind het altijd wel fijn te weten waar ik aan toe ben, maar kan er ook ontzettend van balen als het slechter uit pakt dan ik zelf had gedacht.

Mijn laatste longfunctie was 8 april
Mijn longfunctie zat toen rond de 50%. Ik baalde toen een klein beetje. 
Hij was lager dan normaal.
50% is toch die grens die ik niet over wil. Dan ben je over de helft. Dat maakt me stiekem wel een beetje bang. Elke keer als ik onder die 50% kom , bijvoorbeeld door infectie, voel ik me klote.
Ik wil zo graag boven die 50 % blijven. Een grens die vast ook wel went als het wel zo is, maar voor nu maakt het me bang als het wel zo is.

ik blijf mijn best doen om die longen zo goed mogelijk te houden.

Ik heb voor die iets wat dalende longfunctie een tablet kuurtje antibiotica gekregen en ben daardoor aardig opgeknapt.

8 juli is mijn volgende longfunctie onderzoek. Dan gaan we voor wat betere cijfertjes.
Terug naar die 57%



Muco met longfunctieapparaat

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen